国際連携シンポジウム
タイムベースド・メディアの収集保存:
ニューヨーク近代美術館、アンソロジー・フィルム・ アーカイヴス、東京都写真美術館の事例から
東京都写真美術館との共催で、2018年恵比寿映像祭の一貫としてパネルイベントを開催します。映像作品、コンピューターアート、パフォーマンスなど時間体験に基づく芸術作品を指す「タイムベースド・メディア」の保存が注目されている中、アーキヴィスト、技術者の最新の実践と対話をとおして、今日的課題を考察する。※日英同時通訳付
プレゼンター:
ジョン・クラックスマン (フィルム・アーキビスト、アンソロジー・フィルム・アーカイブ)
ピーター・オレクシク (メディア・カンサーバター、ニューヨーク近代美術館)
田中信至(テクニシャン)
司会:足立アン(コラボラティヴ・カタロギング・ジャパン・ディレクター)
モデレーター:田坂博子(恵比寿映像祭ディレクター、東京都写真美術館学芸員)
*日英同時通訳付
助成:公益財団法人テルモ生命科学芸術財団
東京都写真美術館、CCJ共催企画
International Panel
Collecting and Preserving Time Based Media Art:
Case Study from MoMA, Anthology Film Archives, and TOP
Co-organizers CCJ and Tokyo Photographic Art Museum (TOP) are pleased to present this panel, which brings together representatives from distinguished institutions to discuss recent case studies of presenting and preserving complex media art installations. Extending CCJ's current research topic on expanded cinema, the panel addresses key questions that lead the process of re-staging historic time based media art works:
How to work with variations, or iterations of a particular work as it is presented as performance, a one-off event, screening, or a gallery installation?
What are the documentation processes as an institution produces a re-stage, in order to present again in the future? What are the workflows, and policies?
What are recent techniques for presenting complex media art works that used what are now obsolete technologies?
Presenters:
John Klacsmann (Anthology Film Archives)
Peter Oleksik (The Museum of Modern Art)
Shinji Tanaka (Independent Technician)
Introduction: Ann Adachi-Tasch (CCJ)
Moderator: Hiroko Tasaka (Director, 2018 Yebisu Festival; Curator, TOP)
Simultaneous translation provided
Partially funded by Terumo Foundation for Life Sciences and Arts
Co-organized by TOP and CCJ
This program is generously supported by the Terumo Foundation for Life Sciences and Arts
(助成)「公益財団法人テルモ生命科学芸術財団」